Vrolijk kerstfeest

25 december 2012 - Siem Reap, Cambodja

Wees gegroet vrolijke kerstgangers,

Wat is er mooier met kerst dan een superblog van ons! Ook omdat het alweer een poosje geleden is dat wij een blog hebben geschreven. Time flies when youre having fun! We zijn nu precies op de helft van de reis en hebben dus nog 2,5 maand te gaan.

Onze laatste blog dateert vanuit Vientiane en we pakken de draad van daaruit weer op. Vanuit Vientiane zijn we onze Stray-bus weer ingestapt op weg naar het zuiden. Ook hier waren de wegen niet geweldig, maar met elke dag een paar tussenstops was het goed te doen.

Zo zijn we onderweg gestopt bij een tempel met een bibliotheek met allerlei oude boeken. Helaas was de monnik met de sleutel boodschappen aan het doen, dus konden we er niet in. Ook hebben we een aantal watervallen bezocht, gezwommen in rivieren met het helderste water wat je je kunt voorstellen, door een grot van 7 km heen gevaren en nog veel meer.

In het zuidelijkste puntje van Laos hebben we twee dagen ingelast waarbij we niets hebben gedaan. Heerlijk! Dit stadje heet Don Det en staat bekend om zijn liberale drugsbeleid (Spacecake op elke hoek van de straat bijv.). Maar spacecake hebben we ook wel in Nederland, dus dat hebben wij aan ons voorbij laten gaan. Daarnaasy heeft het plaatsje de bijnaam "a thousand islands" omdat het midden in de mekong rivier ligt, omringt door duizend kleine eilandjes. Heerlijk gezwommen en lui in onze hangmat gelegen!

Vanuit Don Det begon het grote avontuur om in Cambodja te komen. 17 uur in een bus hadden we nog niet eerder beleefd, maar another thing to cross off the bucketlist.

Voor de kerstdagen zijn we neergestreken in Siem Reap, Cambodja, om Angkor What te bekijken. Een van de 7 wereldwonderen en voor ons een must-see op onze reis! Er zijn verscheidene tempels en sommige zijn in een iets betere staat dan anderen. We houden de details kort vandaag en laten de foto's voor ons spreken!

We wensen iedereen ontzettend goede kerstdagen en alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Jurgen en Marieke

1. Thea:
    25 december 2012
    Fijn om weer wat van jullie te horen.
    Jullie ook mooie kerstdagen toegewenst van Peter en mij.
  2. HJW:
    Hoi Marieke & Jurgen,

Dank voor jullie update. Bijzonder om in Cambodja te zijn op eerste kerstdag. Angkor What, wauw... Njoy en hele fijne dagen en een fantastische jaarwisseling (waar?) ...

greetz
    HJW
  3. Inge:
    25 december 2012
    Jullie kerstdagen zien er onvergetelijk uit, prachtige foto's weer optimaal genieten en alweer op de helft van jullie wereldreis. Bedankt weer voor dit mooie verslag en op naar jet volgende avontuur...liefs
  4. Petra:
    25 december 2012
    Weer een leuk reisverslag en wat een mooie foto's. Inderdaad de tijd vliegt, blijf genieten! Jullie ook fijne kerstdagen.
  5. Jurgen en Marieke:
    25 december 2012
    Bedankt voor de snelle en leuke reacties!! En dat nog wel op eerste kerstdag, blogverslaafden;-)

Vieren we toch nog een beetje korst samen!

Op naar oud&nieuw in Kuala Lumpur!

Groetjes ons
  6. Els:
    25 december 2012
    Lieverds voor jullie nog een gezellige 2 kerstdag....toen ik gisteravond in de kerstnachtdienst zat ...Li en Tam achter mij...miste ik je weer even Marieke <3 Geniet nog maar even lekker van de andere helft van jullie reis ...xxx
  7. Mies:
    25 december 2012
    Kijk dat is nou eens een heerlijke kerst ;)
    Geniet ervan en bedankt weer voor de update alvast een gezond en voorspoedig 2013 !!
  8. Tamara:
    26 december 2012
    Wat ziet het er mooi uit daar! Super leuk om jullie verhalen zo te lezen. Jullie ook fijne kerstdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar toegewenst!

Liefs Tamara van Engelen x
  9. Oma Krijger:
    26 december 2012
    Lieve Jurgen en Marieke,als ik dit nu mail is bij ons de Kerst bijna voorbij,wat genieten jullie,vooral nu weer Cambodja,is wel een andere ervaring en levensstyl wat jullie al eerder meegemaakt hebben.Volgens mij gaat jullie gezondheid goed???
    Geniet samen en blijf gezond,Oma Krijger.
  10. Opa en Oma Bijma:
    Lieve Jurgen en Marieke
    Fijn om weer even wat van jullie te horen en te weten dat met jullie alles goed is. Geniet er maar van. Gisteren 1e kerstdag zijn wij met Sietze bij Pappa en Mamma geweest en hebben samen gegourmet. Wij wensen jullie alvast een gezegend nieuwjaar. Veel liefs Opa en Oma.
  11. Thea:
    31 december 2012
    Jullie nieuwjaar is nu al begonnen en als je je in zo'n mooie omgeving bevindt is het jaar in ieder geval goed begonnen.

Peter is ook in KL geweest.

Wij wensen jullie veel voorspoed en geluk.
  12. Tineke van Althuis:
    1 januari 2013
    Leuk weer wat van jullie te lezen! En wat een prachtig mooie fotos!
    Op naar de tweede helft van de reis, geniet ervan!
    Xx