Eerste update

17 oktober 2012 - Tokyo, Japan

Hallo iedereen!

Ondertussen zijn we alweer een aantal dagen in Japan en we vonden het wel tijd worden voor een klein verhaaltje over de eerste paar dagen en al die gekke jappaners.

Na een lange vlucht (gelukkig zonder al te veel vertragingen) kwamen we aan in de wereldstad Tokyo. Gelukkig viel het met de jetlag mee omdat we een hele nacht overgeslagen hadden.

De eerste drie dagen hebben we rustig geacclimatiseerd in Tokyo en hebben we al veel verschillende indrukken opgedaan. Van Harajuku-meisjes (lees gothic maar dan in regenboogkleuren) tot aan ontzettend mooie en indrukwekkende tempels (met geishas en japanse bruiloften) tot aan de Tokyo Skytree, een  toren met een observatorium op 450 meter hoogte.

Natuurlijk zorgt de taalbarriere regelmatig voor verdwalingen, misverstanden of  'wat eet ik nu weer' situaties. Met ons woordenboekje in de hand vinden de japanners ons gelukkig wel 'kawaii' (cute) en daar kom je een heel eind mee hier :)

Na de overweldigende drukte van Tokyo zijn we maandag richting Kamakura gegaan, een klein badplaatsje vlakbij Tokyo. Zeg maar het Makkumbeach van de Tokyolites. Hier hebben we even gekeken bij Great Buddha. Een twaalf meter hoog beeld van boedha. Erg indrukwekkend om te zien dat zoiets al eeuwen daar staat, onaangetast door de vele aarbevingen en andere natuurrampen. Maar omdat het hierzo lekker weer is (ongeveer 24 graden en een lekker zonnetje) hebben we de rest van de dag lekker op het strand rondgehangen.

Op de terugweg kwamen we erachter dat Jurgen zijn telefoon kwijt was. Gelukkig hebbem twee superlieve dames van de Tourist Information twee uur lang stad en land afgezocht en gebeld om de telefoon boven water te krijgen. Gelukkig bleek hij gewoon in het restaurantje te liggen waar wij s'middags gelunched hadden.

Savonds vertrokken we richting het bekendste symbool van Japan Mount Fuji. Hier hadden we onze eerste echte hostel experience toen we incheckten in een 9 persoons slaapzaal met 7 ronkende en stinkende bergbeklimmers ;). Gelukkig kwamen we er alleen om te slapen en het landschap was echt adembenemend!

Met een klein kabelbaantje hebben we het beste uitzicht op de berg opgezocht. Helaas moesten we eigelijk veel te snel hier weer weg omdat we s'avonds alweer in Kyoto een hostel hadden geboekt. Hier zijn we gisteravond aangekomen en hebben we besloten om er vandaag even een lekker relaxed dagje van te maken!:-)

Morgen gaan we vanuit hier door naar Osaka en Kobe waarna we onze route vervolgen richting Nara. Dit belooft ook ontzettend mooi te worden dus we zullen ook daar wel weer een klein verhaaltje over posten. In de tussentijd kunnen jullie nog even genieten van een klein wist-je/u-dat-lijstje en natuurlijk onze geweldige foto's.

Liefs,

Marieke en Jurgen

Wist je/u dat in Japan:

- het gebruikelijk is om overal, maar dan ook overal Sumimasen (pardon) voor te zeggen?
- men voor elke dankuwel, hallo en alstublieft een buiging maakt?
- in hostels je schoenen bij de voordeur moet uittrekken?
- heel veel onbegrijpelijke knopjes en functies op de toiletten zitten?
- mensen hier fietsen op de stoep?
- er bijna geen afvalbakken op straat te vinden zijn?
- het daarom ook verschrikkelijk netjes is op straat?

1. Mies:
    Gaaaaaaaaaaaf !!!
    Enjoy !!

Konichiwa !!
  2. Henk en Marleen:
    17 oktober 2012
    Mooi land, geniet ervan. Goede dag vandaag,liefs.
  3. Elmer ingeborg nathan:
    17 oktober 2012
    Leuk om wat van jullie avonturen te lezen en te zien. Goede reis.
  4. Els:
    17 oktober 2012
    Oh wat een story alweer lieverds....die WC wil ik ooit alles over weten met dat snoer :-) Geniet ....CUTE
  5. Jasper:
    Leuk!! enjoy!
  6. Linda:
    Super leuk!!!
    Veel plezier met jullie verdere avonturen,
    We wachten met spanning op de volgende
    Verhalen en hele leuke foto's!!!

Liefsss Linda
  7. Willy:
    17 oktober 2012
    Wat leuk van jullie verhaal te lezen, een heel andere wereld dan hier bij ons, ook de foto's zijn super!!
    Maar flink oefenen met de stokjes Jurgen!! Het staat je goed.
    Veel plezier en geniet ervan, tot 't volgende verhaal.

groetjes Willy
  8. HJW:
    17 oktober 2012
    Heel leuk om te lezen en prachtige foto's!
    Wat een schitterend land :-)
    Nog een gepimpte quasqai of juke gezien?
  9. Jasper:
    Hee lieverds,
    Wat leuk om de eerste verhalen te lezen en foto's te zien! Wat een raar land hahaha! Maar wel super bijzonder en mooi!
    Geniet ervan! Volg jullie op de voet;)!
    Kusje
  10. Jasper:
    17 oktober 2012
    Owh btw er staat Jasper maar ik ben het;) Stefanie!
  11. Inge:
    17 oktober 2012
    Fijn dat het goed gaat en jullie zo genieten , prachtig om de foto' s te bekijken en een gezellig verslag om te lezen..op naar het vervolg....liefs
  12. Bjorn & Lisanne:
    17 oktober 2012
    Waauw! echt super leuk skatten. Mooi om de foto's te bekijken. Veel plezier. Nu al zoveel beleeft! Denk aan jullie, Liefs Lisanne
  13. Klaas. ( Pa reken ik ook goed ;-) ):
    Haaay,
    Leuke foto's en goed verhaal. Gaan we na terugkomst uitgeven in boekvorm ;-) Geniet ervan! Tuut van ons allemaal!
  14. Fieke:
    18 oktober 2012
    Wat grappig, teenslippers met sokken kan overal!!
    Is de sushi oke?
    Maak maar heeeeel veel van die mooie foto's!
    Ik ga niet 1 verslagje missen... Geniet!!
  15. Jurgen en Marieke:
    19 oktober 2012
    Wat een leuke reacties allemaal! De sushi is hier echt heerlijk, we eten ons tonnetje rond(A) Alleen duurt het nog wat langer met de stokjes, maar we slaan ons er doorheen!

Het snoertje van de wc is voor de verwarming, Els!;) Voelt wel wat vies hoor!
  16. Oma Krijger:
    21 oktober 2012
    Lieve kinderen,wat genieten jullie,ik reis heerlijk in gedachten met jullie mee!!!
    Gezellig dat dit zo allemaal kan.
    Blijf gezond,xxx voor beiden,liefs Oma Krijger.
  17. Inge:
    24 oktober 2012
    .....het lijkt me weer zooooooo leuk om een nw verhaal te lezen met foto's....hopelijk tot gauw! xxx